Guestblog na Jáudělám.cz: Vliv korona krize na práci z domova

Guestblog na Jáudělám.cz: Vliv korona krize na práci z domova

Celosvětová koronavirová pandemie a s ní spojená restrikční opatření zaskočily a ovlivnily nějakým způsobem téměř každého z nás. Někoho přímo onemocněním COVID-19, jiní zůstali bez práce a tedy logicky bez příjmů, mnozí utrpěli i psychickou újmu (třeba z důvodu dlouhodobého sociálního odstupu), k níž je krize dohnala. Dopad koronavirové krize je ekonomický, zdravotní, celospolečenský. Vždyť v novodobých dějinách to bylo vlastně poprvé, co u nás nastalo tak vážné ohrožení celé populace, které jsme se my i naši zákonodárci teprve učili zvládat.

Vzhledem k vyhlášenému nouzovému stavu v ČR, přestalo velké množství podnikatelů i zaměstnanců docházet do práce, avšak pokud to bylo jen trochu možné, změnili svou pracovní činnost na home office. Tehdy se zdálo, že nás, kteří pracujeme z domova trvale, nemůže tato situace nijak ovlivnit, a že práce po internetu bude fungovat nadále a že jí dokonce možná bude i víc.

Jaké však bylo moje překvapení, když se i internetové zakázky, tedy v tomto případě poptávka po mé činnosti copywritera, snížily na minimum! Spíš bych očekávala, že internetová činnost poběží na plné obrátky. Avšak najednou nebyl o texty vůbec žádný zájem, a to ani z řad stálých klientů. A tato situaci trvala déle než dva měsíce. Jak si to vysvětlit?

Je možné, či dokonce pravděpodobné, že některé podnikatelské subjekty, zejména OSVČ, pozastavily, anebo dokonce ukončily svou živnost. Možná, že tyto osoby najednou musely řešit své celkové existenční problémy, a copywriterská činnost, která směřuje zejména k reklamě a propagaci jednotlivců a společností, najednou nebyla důležitá a ustoupila do pozadí. Druhým důvodem může být fakt, že někteří klienti prostě onemocněli.

Jisté je, že i moje práce z domova se po dobu karanténních opatření výrazně snížila. A tak jsem se vrhla – jako ostatně mnoho dalších českých žen a mužů – na šití roušek pro potřebné.

Avšak již při prvním rozvolňování restrikcí, se se zájemci o psaní textů, článků, blogů, a podobně, najednou jakoby roztrhl pytel, a zakázky se vrátily do starých kolejí. A doufejme, že to tak zůstane i nadále.

Tento článek pro nás napsala Jaroslava 56, šikovná copywriterka na Jáudělám.cz

Pokud se Vám líbí její práce, můžete si u ní článek objednat.

Ilustrační foto: Pixabay.com