Ahoj, Jáuděláci,
prodávat na Jáudělám.cz je opravdu jednoduché. Zaregistrujete se, přidáte si inzerát … a čekáte na toho správného kupujícího …
Kupujících na jaudelam.cz jsou statisíce, ale – jak zaujmout? Jak vystoupit z davu a jak dát o sobě vědět, že přesně vy jste ti praví? Že má nakoupit například logo nebo překlad textu od vás, a ne od někoho jiného? Konkurence v některých kategoriích je opravdu velká a proto záleží na každém detailu. Přinášíme vám ověřené tipy od našich nejlepších prodejců, jak připravit a napsat ten nejlepší inzerát.
- Před samotným vytvořením inzerátu si udělejte průzkum “trhu”
Klíčem k úspěšnému inzerátu je vcítit se do kůže kupujícího. Udělejte si něco jako testovací nákup. Dejte si na Jáudělám.cz vyhledat inzeráty podobné vašemu a prohlédněte si je. Čím vás zaujal ten, který byste si vybrali? Následně, když budete přidávat váš inzerát, využijte to, co jste zjistili ve svůj prospěch a aplikujte to na svůj inzerát originálním způsobem bez kopírování.
2. Zvolte správný název inzerátu, který je krátký a výstižný
Inzerát by měl být co nejkonkrétnější, typ “jsem grafik udělám cokoli” není zcela ten správný příklad. Také “udělám ti web za 1000 Kč” neprojde sítem.
Kupující, kteří hledají na jaudelam.cz služby nebo produkty nejčastěji hledají ve vyhledávání. Takže pokud prodáváš sdílení ve skupinách na Facebooku, tak by tvůj nadpis měl vypadat asi takto:
Uveřejním tvou službu / produkt ve skupině 100000 fanoušků na Facebooku
a ne takto:
Mám skupinu na FB, když chceš tak ti něco v ní zveřejním
Jelikož název inzerátu má jen 100 znaků, vyberte slova, která jasně vystihují službu nebo produkt, který chcete prodávat a nabízet. Popis se v kategorii nezobrazuje, takže název řekne kupujícím, co prodáváte.
Klíčové je, aby název jasně řekl kupujícímu co služba obsahuje. Když na něj klikne, neměl by za tím vidět jiný inzerát.
3. Použijte slova / slovník kupujících
Znovu si udělejte krátký průzkum a zjistěte, co “trh” nabízí a používejte slova, která by kupující ve “vaší kůži” hledal.
4. Zařaďte svůj inzerát do správné kategorie a podkategorie
Vybrat si správnou kategorii je třetina úspěchu. Opravdu!
Když kupující hledají službu nebo produkt, tak jejich výběr směřuje do kategorií a podkategorií. Vciťte se znovu do kůže kupujícího a projděte si kategorii, kde chcete umístit svůj inzerát. Pokud je tam to, co chcete nabízet, jste pravděpodobně správně. Pokud ne, najděte si jinou vhodnější kategorii.
Pokud nabízíte něco, co se hodí do více kategorií, tak “rozbijte” svou nabídku na menší služby a přidejte si více inzerátů. Neduplikujte je však bezhlavě, protože nebudete posunutí na vyšší level prodejce. Zárukou úspěchu je vytvořit si jedinečné inzeráty do každé kategorie.
5. Vyberte správné a kvalitní obrázky
Hodně z vás stále podceňuje sílu obrázku. Hlavně všichni grafici, inzerát “udělám logo” bez příkladů práce se NIKDY neprodá. Vy se divíte proč, my to víme i vám píšeme a stále nic. Kupující jsou magneticky přitahováni hezkými obrázky, proto si můžete prohlédnout i to, že nejprodávanější jsou ty s nejkrásnějším obrázky.
Obrázek je vaše výkladní skříň obchodu a protože chcete získat co nejvíce objednávek, tak ta musí být co nejkrásnější.
Ano obrázky jsou asi tím nejdůležitějším prodejním a marketingovým nástrojem, který máte na Jaudelam.cz. Výběr obrázku by měl přímo souviset s tím, co nabízíte a co kupující dostane.
Příklad:
Představte si obrázek, tak aby co nejlépe vizualizoval to co děláte. Pamatujte, že v kategoriích vidí potencionální kupující pouze obrázek a název. Chcete je tedy zaujmout okamžitě zajímavým obrázkem, který přitáhne jejich pozornost.
Každý inzerát by měl mít svůj jedinečný obrázek. Nedávejte proto dva stejné obrázky ke dvěma různým službám. Dávejte si také pozor, abyste používali relevantní obrázky. Např. při grafických návrzích loga, dejte raději obrázky prací, které jste již dělali nebo máte hotové. Nepoužívejte obrázky log stažených z internetu, zavádíte tím kupujících, což může způsobit, že si Váš inzerát nikdo nekoupí. Kupující chce spíše vidět výsledky vaší práce.
6. Video
Pokud máte možnost, přidejte si k inzerátu i video. Inzeráty “s videem” mají mnohem více objednávek než ty bez. Každý lepší telefon má již dnes možnost natočit kvalitní video. Postavte si telefon nebo webkameru na pevný podklad a řekněte něco o službě, kterou nabízíte.
Účinné video by mělo být však krátké 30 až 60 sekund. Kupující bude vidět jak vás, tak i službu, kterou nabízíte. Prodejte ve videu službu / produkt, který nabízíte a také řekněte něco o sobě a svých zkušenostech.
Před samotným přidáním videa však doporučujeme jeho prohlédnutí a kontrolu. Ujistěte se, že je dostatečně ostré, kvalitní, zřetelné, srozumitelné a natočené na šířku! Hotové video následně zavěste na Youtube a link přiložte do inzerátu.
7. Vyberte správný popis služby
Na popis služby / produktu máte k dispozici 500 znaků (ne slov), využijte je proto co nejpřesněji popište službu nebo produkt kupujícím.
Představte svou službu, popište co kupující konkrétně dostane, kolik toho dostane a případně, kolikrát si má službu objednat.
Např. při překladech je důležité uvést, zda je cena za normostranu nebo knihu a pod.
Je výborné že umíš překládat do angličtiny, ale když v popisu nenapíšeš, že cena je za 1 normostranu, tak kupující ti pošle ten manuál na ovládání VHS videa v obsahu 70 stran a bude to těžká komunikace.
Jelikož kupující si může vložit libovolné množství tvého inzerátu do košíku, stačí mu napsat, aby si např. “Objednal podle počtu stran” a hned ví, co má dělat.
Nebo pokud víš dělat webstránky, tak to je výborné. Jenže napiš do popisu přesně co kupující např. za 1500 Kč od tebe dostane:
CMS systém, bez grafiky (tu je třeba dodat) nebo 5 podstránek a hlavní web za 2000 Kč v ceně není eshop a pod.
Předejde se tak nedorozuměním po koupi služby.
8. Definujte správná klíčová slova
Při posledním kroku při přidávání inzerátu je uvedena kolonka klíčová slova. Tato kolonka je tam ne jako test IQ, ale slouží k tomu, aby Váš inzerát byl viditelný ve vyhledávači, který je umístěn na stránce vlevo nahoře.
Zadávejte tato slova proto co nejvýstižněji a podívejte se na ně opět z pohledu kupujícího. Zadal by je do vyhledávání on, kdyby hledal vaši službu?
9. Cena
Na jaudelam.cz se už nasbíralo opravdu hodně inzerátů a konkurenci tu najdeš skoro v každé oblasti. Proto si udělej krátký průzkum, stačí zadat do vyhledávání tvé klíčové slovo, a hned zjistíš jak se hýbou ceny.
Cena dohodou na jaudelam.cz neprojde. Jelikož jsme zároveň i obchod, kde si kupující službu kupuje, cena služby je konečná. Proto pokud chceš, dohodni se s kupujícím nejprve přes zprávy, vytvoř mu NABÍDKU NA MÍRU a pak si ho kupující může koupit. Máme v šuplíku několik tisíc vašich inzerátů, které neprošly z tohoto důvodu, škoda jich tam je.
10. Vyplňte Váš PROFIL
Možná poslední “detail”, ale extrémně důležitý. Kupující důvěřují prodejcům, které znají. Vyplňte si proto veřejnou část profilu a přidejte si k němu fotku. Jsme lidé a rádi pracujeme s lidmi, které si umíme díky fotce představit.
Věděli jste, že uživatelé s vyplněným profilem prodávají až 5X víc?
11. Propagace inzerátu
Svůj inzerát si můžete topovat nebo si propagovat – ať už promování na facebooku, v newsletteru, TOPování … je to na vás.
Topované a promané inzeráty se prodávají 4x více!
Pokud jste se dočetli až sem – gratulujeme Vám!
Právě jste si několikanásobně zvýšili šance na zvýšení prodeje na jaudelam.cz
Pojďte se s námi bavit a vydělávat. Přidejte si inzerát ZDE
V případě jakýchkoliv dotazů nebo nejasností nás kontaktujte na info@jaudelam.cz nebo na našem LiveChatu!
Zdroj ilustrací: Freepik.com